Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  

(RPP)

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :  1 dan 2

Alokasi  Waktu                        :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi              :

3.3        Mampu membaca, memahami, serta menangga berbagai bentuk dan jenis

Wacana tulis dengan membaca intensif, membaca nyaring serta membaca puisi.

 

Kompetensi Dasar                

3.3.1. Membaca dalam hati ( membaca intensif ).

 

Indikator

  • Neangan  harrti kecap- kecap penting tina eta bacaan.
  • Ngalengkapan kalimah ku jawaban nu larap/ luyu.
  • Ngajawab pananya nu eusina  aya patalina jeung bacaan .
  • Nyindekkaeun eusi wacana.
  • Nyieun ringkasan  tina eusi wacana.

 

Tujuan Pembelajaran

  • Siswa dapat menyebutkan sinonim dari kata-kata penting dalam bacaan.
  • Siswa dapat melengkapi kalimat dengan jawaban yang sesuai.
  • Siswa dapat menjawab pertanyaan dari bacaan.
  • Siswa dapat membuat ringkasan dari isi bacaan.

 

Materi Pokok

Teks Basajan.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

  1. Kegiatan Awal.
  • Berdoa, mempersiapkan, materi ajar.
  • Apersepsi.

B.      Kegiatan Inti

  • Siswa maca wacana nu geus disadiakeun dina jero hate.
  • Nuliskeun kecap-kecap penting tina wacana sarta  neangan harti kecap.
  • Ngalengkepan kalimah anu luyu jeung wacana.
  • Ngajawab pananya ngenaan eusi bacaan.
  • Nyieun ringkesan  tina eta bacaan.

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana.
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis.

Bentuk             :   Eusian

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 2 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 sampai dengan 4

Alokasi  Wakto                        :   8 x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4.        Mampu mengungkapkan  fikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis

dengan menulis kalimat berita , kalimat tanya, kalima perintah, kalimat

luas, dan menulis paragraf denagn memperhatikan ejaan dan tanda baca.

 

 

Kompetensi Dasar                

 

3.4.3  Menulis kalimat tanya.

 

Indikator

  • Nyebutkeun kecap-kecap pananya.
  • Ngagunakeun kalimah pananya keur babaturan  jeung keur saluhureun kalawan merenah.
  • Nanya babaturan atawa kasaluhureun ngagunakeun pilihan kecap nu merenah.
  • Nuliskeun kalimah pananya nu ngagunakeun kecap pananya ngenaan sabab musabab, waktu jeung tempat.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menggunakan kalimat tanya yang ditujukan kepada teman dan orang lain yang lebih tua dengan menggunakan kaliamt yang benar.

 

Materi Pokok

 

Kalimah Pananya.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Diskusi
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A.     Kegiatan Awal.

  • Mempersiapkan, materi ajar.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Maca paguneman nu eusina ngenaan kalimah-kalimah pananya.
  • Ngagunemkeun eta wacana jeung jeung babaturan sabangku bari make lentog nu bener.
  • Nuliskeun kecap-kecap  pananya.
  • Nyieun kalimah pananya jeung babaturan atawa jang kasaluhureun make basa nu merenah.
  • Ngedalkeun kalimah pananya jang babaturan atawa kasaluhureun.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks guneman.
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis.

Bentuk             :   Essay

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 3 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4 x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.1        Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacana  lisan, tentang bahasan kesehatan dan kebersihan, cerita binatang dan kakawihan.

Kompetensi Dasar                

 

3.1.1.  Menyimak bahasan tentang kesehatan dan makanan.

 

Indikator

  • Ngaregepkeun pedaran ngenaan kabersihan lingkungan.
  • Nyebutkeun rupa-rupa penyakit.
  • Nuliskeun jenis-jenis kabersihan jeung kasehatan lingkungan.
  • Nyieun ringkesan tina eta pedaran.
  • Nyaritakeun deui eusi eta pedaran.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menyimak uraian tentang lingkungan.
  • Siswa dapat menyebutkan macam-macam penyakit.
  • Sioswa dapat menyebutkan jenis-jenis kebersihan dan kesehatan lingkungan.
  • Siswa dapat membuat ringkasan dan tanggapan terhadap isi dari uraian tersebut.
  • Siswa dapat menceritakan kembali isi dari uraian tersebut.

 

Materi Pokok

 

Pedaran Ngenaan Kasehaan.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A.     Kegiatan Awal.

  • Mempersiapkan, materi ajar, memerikasa PR.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Maca pedaran ngenaan kabersihan lingkungan.
  • Ngajawab pananya nu aya patalina jeung kabersihan lingkungan.
  • Ngelompokkeun jenis-jenis kabersihan jeung kasehatan lingkungan .
  • Ngaringkeus eusi pedaran.
  • Nyieun tanggapan kana eta pedaran.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Pemberian tugas tentang membuat kliping tentang kesehatan dan jenis penyakit..

 

Alat dan Sumber

  • Teks pedaran
  • Gambar-gambar
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis.

Bentuk             :   Isian

Essay

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 4 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4        Mampu membaca, memahami, serta menangga berbagai bentuk dan jenis   wacana tulis dengan membaca intensif, membaca nyaring serta membaca puisi.

 

Kompetensi Dasar                

 

3.3.2  Membaca Nyaring..

 

Indikator

  • Maca bedas kalawan lafal jeung lentomh anu merenah.
  • Ngajawab penanya nu aya patalina jeung eusi bacaan.
  • Ngalengkepan bacaan ku kecap-kecap anu merenah.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat membaca nyaring dengan lafal dan intonasi yang benar
  • Siswa dapat menjawab pertanyaan tentang isi bacaan.
  • Siswa dapat melengkapi suatu bacaan dengan kat-kata.

 

Materi Pokok

 

Maca Bedas.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Demontrasi
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A      Kegiatan Awal.

  • Mengumpulkan tugas.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Maca hiji wacana pondok bari dibarengan kusora nu bedas.
  • Ngalakukeun latihan maca make sora nu bedas.
  • Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eta wacana.
  • Ngalengkepan bacaan kana bagian-bagian bacaan nu can  leungkep.
  • Ngedalkeun kalimah pananya jang babaturan atawa kasaluhureun.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis, lisan

Bentuk             :   uaraian

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  (5 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4     Mampu mengungkapkan  fikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis

dengan menulis kalimat berita , kalimat tanya, kalima perintah, kalimat

luas, dan menulis paragraf denagn memperhatikan ejaan dan tanda baca.

 

Kompetensi Dasar                

 

3.4.1. Menulis Kalimat Berita

 

Indikator

  • Nyieun catetan penting ngenaan wawaran atawa ceramah.
  • Nuliskeun kalimah wawaran.
  • Nyebutkeun ciri-ciri kalimah wawaran.
  • Nyieun laporan tina wawaran atau ceramah.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat membuat kalimat berita
  • Siswa dapat menuliskan ciri-ciri kalimat berita.
  • Siswa dapat mambuat laporan dari suatu berita.

 

Materi Pokok

 

Nulis kalimah wawaran

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

  1. Kegiatan Awal.
  • Mengumpulkan tugas.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Nitenan bacaan nu eusina ngenaan wawaran hiji hal.
  • Nyatet hal-hal penting tina eta wawaran .
  • Nuliskeun kalimah wawaran.
  • Nyebutkeun conto-conto ciri-ciri kalimah wawaran.
  • Nyieun hiji laporan.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
  • Koran, majalah.

 

Penilaian        

Teknik :  Tes  lisan

Bentuk             :   uaraian

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 6 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.2        Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, dalam menyapa, menceritakan gamber seri, bercakap-cakap dan meyakinkan teman..

 

Kompetensi Dasar                

 

3.2..2  Menceritakan gambar seri.

 

Indokator

  • Nyusun gambar kalawan puguh entep seureuhna.
  • Ngajelaskeun eusi hiji-hijina gambar nu geus disadiakeun
  • Nerangkeun eusi gambar sacara gembleng.
  • Nyieun hiji karangan nu eusina tina penjelasan gambar seri.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat membuat suatu karangan yang diambil dari susunan gambar seri  sehingga menjadi suatu cerita yang utuh.

 

Materi Pokok

 

Gambar seri.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

  1.    Kegiatan Awal.
    1. Mengumpulkan tugas.
    2. Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Nengetan gambar nu geus disadiakeun.
  • Nyieun kalimah tina unggal gambar.
  • Ngajelaskeun eusi tina hiji-hijina gambar.
  • Nyaritaankeun gambar ku kalimah nu basajan sarta puguh entep seureuhna.

 

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Portopolio

 

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 7 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.2.Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, dalam menyapa, menceritakan gamber seri, bercakap-cakap dan meyakinkan teman..

 

Kompetensi Dasar                

 

3.2.3   Bercakap-cakap tentang jenis – jenis binatang.

 

Indokator

  • Nyebutkeun sasatoan nu gede jeung sasatoan nu leutik.
  • Ngabedakeun antara sato galak jeung sato nu lindeuk.
  • Ngelompokkeun mana nu ka asup sato di darat, di cai jeung sato nu hiber.
  • Nyebutkeun warna, suku, bulu, jeung kadaharan eta sasatoan.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menyebutkan binatang yang besar dan yang kecil.
  • Siswa dapat membedakan binatang buas dan jinak.
  • Siswa dapat mengelompokkan jenis binatang di darat, di air dan udara.
  • Siswa dapat menyebutkan warna, kaki, bulu dan makanan binatang –binatang tersebut.

 

Materi Pokok

 

Percakapan ( Paguneman )

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Diskusi
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A.     Kegiatan Awal.

  1. Pembentukan kelompok.
  2. Apersepsi.

 

 

 

B.      Kegiatan Inti

  • Tiap kelompok maca paguneman kahirupan sato.
  • Ngabedakeun antara sato nu galak jeung nu lindek.
  • Ngelompokkeun sato nu hirup di darat, di cai, jeung nu hiber.

 

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks percakapan
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
  • Gambar yang menunjang materi.

 

Penilaian        

  • Tes lisan
  • Bentuk Kinerja.

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 8 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4.      Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dengan menuliskan kalimat berita, tanya , perintah, kalimat luas dan menulis paragraf.

 

Kompetensi Dasar                

 

3.4.2.Menulis kalimat luas..

 

Indokator

  • Nyusun kalimah tunggal anu diwuwuhan ku rupa-rupa obyek jeung katerangan.
  • Nulis kalimah tunggal tunggal kalawan ngagunakeun tanda baca anu bener.
  • Nyieun kalimah jembar tina kalimat tunggal.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menyusun kalimat tunggal yang terdiri dari obyek dan keterangan.
  • Siswa dapat menuliskan kalimat tunggal yang menggunakan tanda baca yang benar.
  • Siswa dapat membuat kalimat luas.

 

Materi Pokok

 

Nulis kalimat jembar. )

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A      Kegiatan Awal.

  • Pembentukan kelompok.
  • Apersepsi.

 

 

 

 

B.      Kegiatan Inti

  • Nitenan sababaraha kalimah mana nu kaasup kalimah tunggal jeung nu kaasup kalimah jembar.
  • Ngalengkepan kalimah jembar ku kecap atawa kalimah tunggal.
  • Nyieun kalimah jembar ku kecap atawa kalimah tunggal.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

  • Tes lisan
  • Bentuk Kinerja.

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  

(RPP)

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :  3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :  1 dan 2

Alokasi  Waktu                        :  4  x 35

 

 

Standar Kompetensi              :

3.3        Mampu membaca, memahami, serta menangga berbagai bentuk dan jenis

Wacana tulis dengan membaca intensif, membaca nyaring serta membaca puisi.

 

Kompetensi Dasar                

3.3.1. Membaca dalam hati ( membaca intensif ).

 

Indikator

  • Neangan  harrti kecap- kecap penting tina eta bacaan.
  • Ngalengkapan kalimah ku jawaban nu larap/ luyu.
  • Ngajawab pananya nu eusina  aya patalina jeung bacaan .
  • Nyindekkaeun eusi wacana.
  • Nyieun ringkasan  tina eusi wacana.

 

Tujuan Pembelajaran

  • Siswa dapat menyebutkan sinonim dari kata-kata penting dalam bacaan.
  • Siswa dapat melengkapi kalimat dengan jawaban yang sesuai.
  • Siswa dapat menjawab pertanyaan dari bacaan.
  • Siswa dapat membuat ringkasan dari isi bacaan.

 

Materi Pokok

Teks Basajan.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

 

  1. Kegiatan Awal.
  • Berdoa, mempersiapkan, materi ajar.
  • Apersepsi.

B.      Kegiatan Inti

  • Siswa maca wacana nu geus disadiakeun dina jero hate.
  • Nuliskeun kecap-kecap penting tina wacana sarta  neangan harti kecap.
  • Ngalengkepan kalimah anu luyu jeung wacana.
  • Ngajawab pananya ngenaan eusi bacaan.
  • Nyieun ringkesan  tina eta bacaan.

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana.
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis.

Bentuk             :   Eusian

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 2 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 sampai dengan 4

Alokasi  Wakto                        :   8 x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4.        Mampu mengungkapkan  fikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis

dengan menulis kalimat berita , kalimat tanya, kalima perintah, kalimat

luas, dan menulis paragraf denagn memperhatikan ejaan dan tanda baca.

 

 

Kompetensi Dasar                

 

3.4.3  Menulis kalimat tanya.

 

Indikator

  • Nyebutkeun kecap-kecap pananya.
  • Ngagunakeun kalimah pananya keur babaturan  jeung keur saluhureun kalawan merenah.
  • Nanya babaturan atawa kasaluhureun ngagunakeun pilihan kecap nu merenah.
  • Nuliskeun kalimah pananya nu ngagunakeun kecap pananya ngenaan sabab musabab, waktu jeung tempat.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menggunakan kalimat tanya yang ditujukan kepada teman dan orang lain yang lebih tua dengan menggunakan kaliamt yang benar.

 

Materi Pokok

 

Kalimah Pananya.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Diskusi
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A.     Kegiatan Awal.

  • Mempersiapkan, materi ajar.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Maca paguneman nu eusina ngenaan kalimah-kalimah pananya.
  • Ngagunemkeun eta wacana jeung jeung babaturan sabangku bari make lentog nu bener.
  • Nuliskeun kecap-kecap  pananya.
  • Nyieun kalimah pananya jeung babaturan atawa jang kasaluhureun make basa nu merenah.
  • Ngedalkeun kalimah pananya jang babaturan atawa kasaluhureun.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks guneman.
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis.

Bentuk             :   Essay

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 3 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4 x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.1        Mampu menyimak, memahami, serta menanggapi berbagai jenis wacana  lisan, tentang bahasan kesehatan dan kebersihan, cerita binatang dan kakawihan.

Kompetensi Dasar                

 

3.1.1.  Menyimak bahasan tentang kesehatan dan makanan.

 

Indikator

  • Ngaregepkeun pedaran ngenaan kabersihan lingkungan.
  • Nyebutkeun rupa-rupa penyakit.
  • Nuliskeun jenis-jenis kabersihan jeung kasehatan lingkungan.
  • Nyieun ringkesan tina eta pedaran.
  • Nyaritakeun deui eusi eta pedaran.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menyimak uraian tentang lingkungan.
  • Siswa dapat menyebutkan macam-macam penyakit.
  • Sioswa dapat menyebutkan jenis-jenis kebersihan dan kesehatan lingkungan.
  • Siswa dapat membuat ringkasan dan tanggapan terhadap isi dari uraian tersebut.
  • Siswa dapat menceritakan kembali isi dari uraian tersebut.

 

Materi Pokok

 

Pedaran Ngenaan Kasehaan.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A.     Kegiatan Awal.

  • Mempersiapkan, materi ajar, memerikasa PR.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Maca pedaran ngenaan kabersihan lingkungan.
  • Ngajawab pananya nu aya patalina jeung kabersihan lingkungan.
  • Ngelompokkeun jenis-jenis kabersihan jeung kasehatan lingkungan .
  • Ngaringkeus eusi pedaran.
  • Nyieun tanggapan kana eta pedaran.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Pemberian tugas tentang membuat kliping tentang kesehatan dan jenis penyakit..

 

Alat dan Sumber

  • Teks pedaran
  • Gambar-gambar
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis.

Bentuk             :   Isian

Essay

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 4 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4        Mampu membaca, memahami, serta menangga berbagai bentuk dan jenis   wacana tulis dengan membaca intensif, membaca nyaring serta membaca puisi.

 

Kompetensi Dasar                

 

3.3.2  Membaca Nyaring..

 

Indikator

  • Maca bedas kalawan lafal jeung lentomh anu merenah.
  • Ngajawab penanya nu aya patalina jeung eusi bacaan.
  • Ngalengkepan bacaan ku kecap-kecap anu merenah.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat membaca nyaring dengan lafal dan intonasi yang benar
  • Siswa dapat menjawab pertanyaan tentang isi bacaan.
  • Siswa dapat melengkapi suatu bacaan dengan kat-kata.

 

Materi Pokok

 

Maca Bedas.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Demontrasi
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A      Kegiatan Awal.

  • Mengumpulkan tugas.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Maca hiji wacana pondok bari dibarengan kusora nu bedas.
  • Ngalakukeun latihan maca make sora nu bedas.
  • Ngajawab pananya anu aya patalina jeung eta wacana.
  • Ngalengkepan bacaan kana bagian-bagian bacaan nu can  leungkep.
  • Ngedalkeun kalimah pananya jang babaturan atawa kasaluhureun.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Teknik :  Tertulis, lisan

Bentuk             :   uaraian

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  (5 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4     Mampu mengungkapkan  fikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis

dengan menulis kalimat berita , kalimat tanya, kalima perintah, kalimat

luas, dan menulis paragraf denagn memperhatikan ejaan dan tanda baca.

 

Kompetensi Dasar                

 

3.4.1. Menulis Kalimat Berita

 

Indikator

  • Nyieun catetan penting ngenaan wawaran atawa ceramah.
  • Nuliskeun kalimah wawaran.
  • Nyebutkeun ciri-ciri kalimah wawaran.
  • Nyieun laporan tina wawaran atau ceramah.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat membuat kalimat berita
  • Siswa dapat menuliskan ciri-ciri kalimat berita.
  • Siswa dapat mambuat laporan dari suatu berita.

 

Materi Pokok

 

Nulis kalimah wawaran

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas

 

Langkah-langkah Pembelajaran

  1. Kegiatan Awal.
  • Mengumpulkan tugas.
  • Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Nitenan bacaan nu eusina ngenaan wawaran hiji hal.
  • Nyatet hal-hal penting tina eta wawaran .
  • Nuliskeun kalimah wawaran.
  • Nyebutkeun conto-conto ciri-ciri kalimah wawaran.
  • Nyieun hiji laporan.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
  • Koran, majalah.

 

Penilaian        

Teknik :  Tes  lisan

Bentuk             :   uaraian

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 6 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.2        Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, dalam menyapa, menceritakan gamber seri, bercakap-cakap dan meyakinkan teman..

 

Kompetensi Dasar                

 

3.2..2  Menceritakan gambar seri.

 

Indokator

  • Nyusun gambar kalawan puguh entep seureuhna.
  • Ngajelaskeun eusi hiji-hijina gambar nu geus disadiakeun
  • Nerangkeun eusi gambar sacara gembleng.
  • Nyieun hiji karangan nu eusina tina penjelasan gambar seri.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat membuat suatu karangan yang diambil dari susunan gambar seri  sehingga menjadi suatu cerita yang utuh.

 

Materi Pokok

 

Gambar seri.

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

  1.    Kegiatan Awal.
    1. Mengumpulkan tugas.
    2. Apersepsi.

 

B.      Kegiatan Inti

  • Nengetan gambar nu geus disadiakeun.
  • Nyieun kalimah tina unggal gambar.
  • Ngajelaskeun eusi tina hiji-hijina gambar.
  • Nyaritaankeun gambar ku kalimah nu basajan sarta puguh entep seureuhna.

 

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks wacana
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

Portopolio

 

 

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 7 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.2.Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara lisan, dalam menyapa, menceritakan gamber seri, bercakap-cakap dan meyakinkan teman..

 

Kompetensi Dasar                

 

3.2.3   Bercakap-cakap tentang jenis – jenis binatang.

 

Indokator

  • Nyebutkeun sasatoan nu gede jeung sasatoan nu leutik.
  • Ngabedakeun antara sato galak jeung sato nu lindeuk.
  • Ngelompokkeun mana nu ka asup sato di darat, di cai jeung sato nu hiber.
  • Nyebutkeun warna, suku, bulu, jeung kadaharan eta sasatoan.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menyebutkan binatang yang besar dan yang kecil.
  • Siswa dapat membedakan binatang buas dan jinak.
  • Siswa dapat mengelompokkan jenis binatang di darat, di air dan udara.
  • Siswa dapat menyebutkan warna, kaki, bulu dan makanan binatang –binatang tersebut.

 

Materi Pokok

 

Percakapan ( Paguneman )

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Diskusi
  • Tanya jawab.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A.     Kegiatan Awal.

  1. Pembentukan kelompok.
  2. Apersepsi.

 

 

 

B.      Kegiatan Inti

  • Tiap kelompok maca paguneman kahirupan sato.
  • Ngabedakeun antara sato nu galak jeung nu lindek.
  • Ngelompokkeun sato nu hirup di darat, di cai, jeung nu hiber.

 

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Membuat kesimpulan dari materi yang telah disampaikan.
  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Teks percakapan
  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.
  • Gambar yang menunjang materi.

 

Penilaian        

  • Tes lisan
  • Bentuk Kinerja.

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rencara Pelaksanaan Pembelajaran  ( 8 )

 

Mata Pelajaran                         :  Bahasa Sunda

Kelas  / Semester                     :   3 ( tiga ) / 1

Pertemuan ke                           :   1 dan 2

Alokasi  Wakto                        :   4  x 35

 

Standar Kompetensi              :

 

3.4.      Mampu mengungkapkan pikiran, perasaan, dan keinginan secara tertulis dengan menuliskan kalimat berita, tanya , perintah, kalimat luas dan menulis paragraf.

 

Kompetensi Dasar                

 

3.4.2.Menulis kalimat luas..

 

Indokator

  • Nyusun kalimah tunggal anu diwuwuhan ku rupa-rupa obyek jeung katerangan.
  • Nulis kalimah tunggal tunggal kalawan ngagunakeun tanda baca anu bener.
  • Nyieun kalimah jembar tina kalimat tunggal.

 

Tujuan Pembelajaran

 

  • Siswa dapat menyusun kalimat tunggal yang terdiri dari obyek dan keterangan.
  • Siswa dapat menuliskan kalimat tunggal yang menggunakan tanda baca yang benar.
  • Siswa dapat membuat kalimat luas.

 

Materi Pokok

 

Nulis kalimat jembar. )

 

Metoda Pembelajaran

  • Ceramah
  • Tanya jawab.
  • Pemberian tugas.

 

Langkah-langkah Pembelajaran

A      Kegiatan Awal.

  • Pembentukan kelompok.
  • Apersepsi.

 

 

 

 

B.      Kegiatan Inti

  • Nitenan sababaraha kalimah mana nu kaasup kalimah tunggal jeung nu kaasup kalimah jembar.
  • Ngalengkepan kalimah jembar ku kecap atawa kalimah tunggal.
  • Nyieun kalimah jembar ku kecap atawa kalimah tunggal.

 

C.     Kegiatan Akhir.

  • Memberikan penilaian dan pemberian PR.

 

Alat dan Sumber

  • Buku pelajaran penerbit geger Sunten.

 

Penilaian        

  • Tes lisan
  • Bentuk Kinerja.

 

 

 

 

Mengetahui,

Kepala Sekolah                                                                           Guru Kelas III

 

 

 

Iis Kartika S.Pd.I                                                                       Andri Riswandi

 

 

About these ads

About n'dre alrazhi

i do good, i intend good and i am good

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s